top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

רינגו, רינגו, ילד רע

ב-1 ביוני 2008 הופיע פול מקרטני בהופעה ושמה Liverpool Sound, שנערכה באצטדיון Anfield Stadium בליברפול, לרגל חגיגות הכרזת העיר לבירת התרבות של אירופה לשנת 2008. פול פתח את ההופעה, שלא כהרגלו, עם השיר Hippy Hippy Shake, בגרסת מהירה ושונה מזו שהביטלס ביצעו. דייב גרוהל, חבר לשעבר בלהקת Nirvana ומנהיג להקת Foo Fighters, הצטרף לפול, על הגיטרה בשיר Band on the Run, ועל התופים בשיר Back in the USSR. לפי העיתונים שפורסמו למחרת, ההופעה הזו הייתה הטובה ביותר שנתן פול אי פעם.


במהלך ההופעה, עשה פול מחוות לשני חברי הביטלס שאינם בחיים, ג'ון לנון וג'ורג' הריסון, ושתי האלמנות, יוקו אונו ואוליביה הריסון, ישבו בקהל. כמחווה לג'ורג' ביצע פול את השיר Something, וכמחווה לג'ון הפתיע את הקהל עם ביצוע בפעם הראשונה בהופעה של השיר A Day in the Life , אותו כתבו שניהם ביחד. בסוף השיר ביצע פול כמחרוזת את השיר הכל כך מזוהה עם ג'ון, Give Peace a Chance. ומה עם רינגו סטאר? מדוע רינגו לא היה בהופעה? מסתבר שבאותה עת היה רינגו אישיות לא רצויה בעיר הולדתו, ליברפול.


הנה ההופעה Liverpool Sound המלאה:


רינגו השתתף בחגיגות הפתיחה של הכרזת ליברפול לבירת התרבות של אירופה , שנערכו חצי שנה קודם להופעה של פול, ב-8 בינואר 2008, ואף ביצע שיר מחווה חדש לעיר הולדתו, בשם Liverpool 8. מדובר בשיר אוטוביוגרפי שבו מתאר רינגו את ילדותו בשכונת דינגל בעיר, המכונה גם Liverpool 8, עפ"י מספר מיקוד הדואר, עד לרגע שכבש את העולם יחד עם חבריו ללהקת הביטלס. השיר נפתח בבית הבא:

I was a sailor first, I sailed the sea

Then I got a job, in a factory

Played Butlin's Camp with my friend Rory

It was good for him, it was great for me

בהתחלה הייתי מלח, הפלגתי בים

אחר כך קיבלתי עבודה במפעל

הופעתי ב-Butlin's Camp עם ידידי רורי

זה היה טוב עבורו, זה היה נהדר עבורי


הנה קטע מביצוע השיר Liverpool 8 באירועי הפתיחה להכרזת ליברפול לבירת התרבות של אירופה לשנת 2008:


באותה עת היה רינגו הגיבור הבלתי מעורער של העיר, עד שב-20 בינואר 2008 הופיע בתוכנית Friday Night With Jonathan Ross של רשת BBC1. כשהמנחה, ג'ונתן רוס, שאל אותו למה הוא הכי מתגעגע בליברפול, רינגו הגיב בצחוק. אז רוס אמר לו:

לא ידעתי שהשאלה הזו תצחיק אותך. האם יש משהו שאתה מתגעגע אליו בליברפול?

רינגו השיב:

לא

אמנם ניסה רינגו מיד להסביר את עצמו, אבל זה היה מאוחר מדי.


הנה הריאיון עם רינגו. צפו בקטע שבדקה 1.12 למשך 30 שניות:


במידה מסוימת אפשר להבין את רינגו, שכן קשה לחשוב שמישהו יתגעגע לימים שבהם חי וגדל באחת השכונות העניות והקשוחות ביותר של העיר ליברפול, הדינגל, אך היה מצופה ממנו להיות יותר דיפלומטי ופחות ישיר בתשובה לשאלה של רוס. תושבי העיר ליברפול מאד נפגעו מתשובתו של רינגו והגיבו בזעם, שכן מבחינתם, המסר הברור היה שלרינגו בכלל לא אכפת מהעיר שבה נולד וגדל. כעבור חמישה ימים, ב-25 בינואר 2008, התנצל רינגו בפומבי, אם כי בצורה קצת מוזרה, וכך אמר:

אני מתנצל בפני אלה שנעלבו כל עוד הם אנשים שמתגוררים בליברפול, ולא במקום אחר. סקאוזר (כינוי לאנשי ליברפול) אמיתי בוודאי לא נעלב ממה שאמרתי, רק אנשים שלא שייכים לעיר.


כצפוי, ההתנצלות של רינגו לא עשתה רושם על אף אחד בליברפול, ואנשיה המשיכו לגדף אותו. יתירה מכך, כשלושה חודשים מאוחר יותר, התגלה כי הפסל של הביטלס שהוצב מחוץ לתחנת הרכבת Liverpool South Parkway, חובל, וראשו של רינגו נערף, בעוד שאלה של ג'ון, פול וג'ורג' לא ניזוקו כלל.


אמנם לקח מספר שנים, אבל בסופו של דבר העיר ליברפול סלחה לו, וב-18 ביוני 2011 הופיע רינגו בתאטרון Empire Theatre בליברפול לתשואות הקהל. באותה הופעה ביצע רינגו, בין היתר, שיר שנכלל באלבומו Y Not משנת 2010, בשם The Other Side of Liverpool. זהו שיר אוטוביוגרפי נוסף שבו מתמקד רינגו בנסיבות ילדותו הקשה בליברפול. השיר נפתח בבית הבא:

The other side of Liverpool

Is cold and damp,

Only way out of there

Drums, guitar and amp

בצד השני של ליברפול

קר ולח,

הדרך היחידה לצאת משם

היא באמצעות תופים, גיטרה ומגבר


זו הייתה הפעם האחרונה שבה הופיע רינגו בעיר הולדתו, ובבריטניה בכלל.


הנה השיר The Other Side of Liverpool בהופעה של רינגו בתאטרון Empire Theatre:



49 views0 comments
bottom of page