top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

מה שלא בא בקלות, הולך בקלות עם הרה קרישנה - It Don't Come Easy


אחרי שהביטלס התפרקו בשנת 1970, נוצרו שיתופי פעולה בין ג'ון לנון, ג'ורג' הריסון ורינגו סטאר. כך, השתתף רינגו בהקלטות של חלק מהשירים שבאלבום הבכורה של ג'ורג', All Things Must Pass, שיצא בנובמבר 1970, ובהקלטות של חלק מהשירים שבאלבום הבכורה של ג'ון, John Lennon/Plastic Ono Band, שיצא בדצמבר 1970. במקביל, השתתף ג'ורג' בהקלטת השיר It Don't Come Easy, סינגל הבכורה של רינגו, שיצא באפריל 1971.


השיר It Don't Come Easy הפך ללהיט גדול וביוני 1971 טיפס למקום ה-4 במצעד הפזמונים. באוגוסט 1971, ביצע אותו רינגו בהופעה Concert for Bangladesh שארגן ג'ורג'.


מאחר ובקרדיט לשיר It Don't Come Easy הופיע רק שמו של רינגו, רבים הופתעו כאשר בשנת 1998, גילה בראיון לתכנית VH1 Storytellers, שאת השיר כתב יחד עם ג'ורג', והוסיף פרט מעניין:

כתבתי את השיר It Don't Come Easy עם ג'ורג' הריסון, האחד והיחיד. כתבנו אותו בתחילת שנות ה-70, כאשר ג'ורג' היה מאד עסוק בעניינים רוחניים. הגענו לבית האחרון של השיר וג'ורג' שר God. אמרתי לו: "'לא, ג'ורג', אני לא זה ששר על אלוהים, אתה הוא זה ששר על אלוהים", אז הוא שר Hare Krishna, ואני אמרתי לו: "לא ג'ורג', אתה הוא זה ששר על הרה קרישנה". ג'ורג' ניסה שוב ושר Peace, ואני הלכתי על זה, וכך נכתבה השורה:

Peace, remember peace is how we make it


אבל ג'ורג' לא וויתר והורה לזמרי הרקע שהשתתפו בהקלטת השיר It Don't Come Easy, לשיר Hare Krishna, דבר שהרבה מעריצים לא שמו אליו לב. בהקלטה שביצע ג'ורג' אפשר לשמוע את הקריאה "הרה קרישנה" באפן ברור ואילו בגרסה שהקליט רינגו, היא נשמעת בצורה שקטה יותר.


הנה השיר It Don't Come Easy בביצוע ג'ורג' - הקשיבו לקריאה "הרה קרישנה" הברורה מהדקה ה-1:42:


הנה השיר It Don't Come Easy בביצוע רינגו - הקשיבו לקריאה "הרה קרישנה" השקטה מהדקה ה-1:45:


20 views0 comments
bottom of page