top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

מה שג'ורג' שכח באולם ההופעות

בערב שבת, ה-7 בספטמבר 1962, בין שני הסשנים הראשונים של הביטלס באולפני EMI, ב-4 וב-11 בספטמבר, הופיעו הביטלס באולם Irby Village Hall שבוויראל, מעבר לנהר המרזי. זו הייתה אחת ההופעות הראשונות של הביטלס עם רינגו סטאר, שהצטרף ללהקה ב-18 באוגוסטן. פחות מחודש אחרי ההופעה הזו, ב-7 באוקטובר, יצא הסינגל הבראשון של הביטלס, Love Me Do.


האולם Irby Village Hall שימש בית ספר לריקודים בשם Newton Dancing School, תחת ניהולה של מרי ניוטון, ובסופי השבוע היא קיימה בו מסיבות והופעות לנוער. הביטלס הופיעו במשך שעה ו-80 רוכשי הכרטיסים שהיו מעריצים של להקה מקומית של אזור הוויראל בשם The Spades, כל כך התלהבו מהופעת הביטלס שרצו לבמה וצרחו מאושר. חברי להקת The Spades היו אלה שהמליצו לבעלת האולם להביא את הביטלס והם אלה ששכנעו את מעריציהם להגיע להופעה בהבטחה שהביטלס הם "הדבר הבא", והם לא אכזבו.


מחיר הכרטיס היה 7 שילינגים אך כמות רוכשי הכרטיסים לא אפשרה למארגנים לשלם את 35 הפאונד שנקבע עם בראיין אפשטיין, אלא רק 25 פאונד, כאשר רוב הסכום שולם במטבעות. הדבר חייב את המארגנים לערוך, באחד הימים של השבוע, מכירת חצר באולם הבאולוינג שמול האולם כדי לגייס את 10 הפאונד שהיו חייבים.


אחרי ההופעה הזו, שכח ג'ורג' הריסון באולם קופסה ובה מיתרי גיטרה ופריטים נוספים. הקופסה הייתה עשויה מקרטון דחוס עם רצועות מפלסטיק, ובצדדיו הופיעו ראשי התיבות של ג'ורג' ופתק קטן ובו היה כתוב: Mr George Harrison c/o Beatles Party. הכתובת הזו וראשי התיבות של ג'ורג' היו מעל מדבקות מפלורידה, ארה"ב, שהודבקו בדפנות קודם לכן. יתכן וג'ורג' רכש את הקופסה ממישהו אחר.


דייב אירלם, המתופף של להקת The Spades, מצא את הקופסה ולקח אותה הביתה. אביו, ארני, יצר קשר עם בריאן אפשטיין, וביקש ממנו לשלוח מישהו שייקח את הקופסה, אך איש מעולם לא הגיע. ארני רוקן את הקופסה, הניח אותה בעליית הגג, ושכח ממנה למשך כ-40 שנה, עד שהתגלתה מחדש.


בשנת 2004 נמכרה הקופסה במסגרת מכירה פומבית שנערכה ע"י בית המכירות Bonhams בלונדון, לקונה אנונימי תמורת 5,500 פאונד והיא הוצגה בתערוכה במוזיאון Merseybeat Museum, בניו ברייטון.


התקרית הזו היוותה השראה למחזה בשם The George Harrison Suitcase, שנכתב ע"י המחזאים הליברפוליים בוו קלארק ומייק לוקלי, והוצג בפעם הראשונה בשנת 2009. המחזה מתאר סיפור בדיוני של מה שקרה למזוודה שנשכחה ע"י ג'ורג' הריסון באולם שבו הופיעו הביטלס בשנת 1962, התגלתה ע"י אחד המעריצים והועברה מיד ליד, כאשר הקסם והרוח של ג'ורג' השפיעו על חייהם של כל האנשים שהמזוודה נגעה בהם. המחזה אינו ביוגרפי ואינו מחזמר, אך מושמעים במהלכו שירים של ג'ורג'.


מרי ניוטון, בעלת האולם, שמרה אחד מהכרטיסים שלא נמכרו מההופעה הזו ומכתב של בריאן אפשטיין המאשר את את השתתפות הביטלס באותו ערב. שני אלה נמכרו ביחד בבית המכירות הפומביות Christie בלונדון בשנת 2004, גם תמורת 5,500 פאונד, לקונה זר אנונימי.




3 views0 comments
bottom of page