top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

לוסי של ג'ורג' הריסון נחטפה למקסיקו


ב-19 בדצמבר 1957 יצאה ממפעל קאלאמזו גיטרה Gibson Les Paul מסוימת, ממודל שיוצר רק בשנים 1957 ו-1958, שצבעה היה חום ומספרה הסידורי היה 7-8789.


עד לשנת 1965 הייתה הגיטרה הזו בבעלותו של ג'ון סבסטיאן, חבר להקת The Lovin' Spoonful, אשר נתן אותה לריק דרינגר, חבר להקת The McCoys, בתמורה למגבר. בשנת 1966, מסר דרינגר את הגיטרה לתיקון, והיא נצבעה מחדש לאדום דובדבן. דרינגר לא היה מרוצה מהצליל של הגיטרה לאחר התיקון ומכר אותה לחנות הגיטרות של דן ארמסטרונג בניו יורק. לאחר מספר ימים, נרכשה הגיטרה ע"י אריק קלפטון, אבל הוא לא ניגן בה הרבה, ובאוגוסט 1968 הוא נתן אותה במתנה לחברו הטוב, ג'ורג' הריסון, אשר העניק לה את השם לוסי, בהשראת הקומיקאית אדומת השיער, כצבע הגיטרה, לוסיל בול.


ג'ורג' ניגן בלוסי בהקלטות האלבום הלבן, וכאשר הקליט עם קלפטון את השיר While My Guitar Gently Weeps, ב-6 בספטמבר 1968. ג'ורג' הזמין את קלפטון לנגן את סולו הגיטרה ואמר לו:

אתה לא צריך להביא גיטרה, אתה יודע שיש לי Les Paul טובה שאתה יכול לנגן בה


לוסי הפכה לאחת הגיטרות העיקריות שבהן ניגן ג'ורג' עד לפירוק הביטלס. ניתן לראות אותו עם לוסי בביצוע השיר Revolution, בתכנית הטלוויזיה של דייויד פרוסט, ובסרט Let It Be. אפשר גם לשמוע את ג'ורג' מנגן בלוסי את סולו הגיטרה שלו, לאחר הסולואים של ג'ון ופול, בשיר The End. ג'ורג' ניגן בלוסי גם במסע ההופעות שלו עם קלפטון עם בוני ודלייני בשנת 1969, ובהזדמנויות נוספות במהלך תקופת הסולו שלו.


בשנת 1973 פרץ גנב לביתו של ג'ורג' בבוורלי הילס, ובין יתר הדברים, גנב את לוסי. הגנב, שלא היה מודע לכך שפרץ לביתו של ג'ורג' הריסון ושהגיטרה היא שלו, מכר אותה לחנות גיטר סנטר בהוליווד. אחרי מספר ימים הגיע לחנות מוזיקאי מקסיקני בשם מיגל אוצ'ואה ורכש את לוסי תמורת 650 דולר. אוצ'ואה חזר למחרת למקסיקו ולכן השאיר לבעל החנות את הכתובת ומספר הטלפון של מרק האייווי, חבר שלו שמתגורר בהוליווד כדי שישלחו לו את הקבלה. כשמשטרת הוליווד פרסמה את רשימת הרכוש הגנוס, ראה בעל החנות גיטר סנטר כי המספר הסידורי של הגיטרה שמכר לאוצ'ואה מופיע בה ולכן, צלצל להאייווי וביקש למסור לו עליו להשיב אותה, שכן זו גיטרה שנגנבה מג'ורג' הריסון. האייווי לא האמין שזו הגיטרה מג'ורג' וביקש שהוא בעצמו יאשר זאת בפניו, אם אכן זה כך. כעבור כחצי שעה קיבל האייווי שיחת טלפון, כשמהצד השני נשמע קולו של "איש נחמד עם מבטא מאד בריטי", כפי שסיפר אחר כך. ג'ורג' סיפר לו שהגיטרה אכן נגנבה ממנו ושהוא מעוניין להשיב אותה אליו. השניים נפגשו למחרת וג'ורג' ציין שהוא מוכן לשלם לאוצ'ואה את אותו מחיר שהוא שילם תמורת לוסי.


האייווי יצר קשר עם אוצ'ואה שחזר לעירו, גוואדלחרה, שבמקסיקו, וזה הופתע מכך שבידיו הגיטרה של ג'ורג' הריסון וביקש זמן לחשוב האם הוא בכלל מוכן להחזיר אותה. כעבור יומיים, התקשר אוצ'ואה להאייווי ואמר לו שהוא מעוניין להשאיר את הגיטרה אצלו. אחרי ויכוח בין השניים, הציג אוצ'ואה רשימת דרישות תמורת לוסי, שכללה גיטרה מסוג Sunburst Les Paul משנת 1958, גיטרת בס עתיקה מסוג Fender Precision וארבע גיטרות יקרות נוספות. כאשר שמע על כך ג'ורג' הוא אמר שהדרישות לא הגיוניות ושהוא דורש את הגיטרה בחזרה ללא כל סחטנות. לאחר דין ודברים עם אוצ'ואוה הוא הסכים להסתפק רק בשתי הגיטרות, מסוג Sunburst Les Paul ומסוג Fender Precision. מאחר והדגמים הללו נדירים, לקח לג'ורג' כשבוע להשיג אותן ואז נסע האייווי בשליחותו של ג'ורג' למקסיקו לבצע את החילופין. כך, שבה לוסי לידיו של ג'ורג', שהחזיק בה עד ליום מותו, בשנת 2001.


ג'ורג' סיפר על הפרשה:

לוסי נחטפה ונלקחה לגוודלחרה, שבמקסיקו. הייתי צריך לקנות לבחור המקסיקני הזה שתי גיטרות כדי שיחזיר לי אותה


בשנת 2013 ייצרה חברת Gibson מאה עותקים מדויקים של לוסי שמחיר כל אחד 15,000 דולר. מאה העותקים של לוסי נמכרו מיד.




3 views0 comments
bottom of page