top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

לג'ורג' לא היה תחליף

כאשר הביטלס התחילו את פרויקט Get Back בינואר 1969, הכוונה הייתה לחזור לשורשים ולהקליט אלבום פשוט וללא תחכום ואפקטים. פול קיווה שהחזרה לימי המועדונים, כביכול, תחזיר את הרוח הטובה על הלהקה, אבל הוא טעה. החזרות של הלהקה צולמו במה שכונה "סרט כן" (honest film) והסרט אכן היה כן ולא חסך את הרגעים של מתחים בתוך הלהקה ובסרט Let It Be הדבר מגיע לשיא בעימות בין פול לג'ורג', כשהראשון ניסה להגיד לו איך לנגן את אחד השירים שלו.


כעבור שמונה ימים מתחילת הצילומים, ב-10 בינואר, עזב ג'ורג' את הלהקה למשך חמישה ימים. רק חלק מהצילומים נכללו בסרט Let It Be, אך בחינת החלקים שנותרו בחוץ, הנמצאים ברשת באפן חלקי ובבוטלגים באפן מלא, מלמדת שהטריגר לעזיבתו של ג'ורג' לא היה הוויכוח המצולם בינו לבין פול אלא וויכוח אחר, בינו לבין ג'ון, ככל הנראה על רקע נוכחותה של יוקו באולפן, שכמעט הגיע למכות. אחרי שג'ורג' יצא התכנסו ג'ון, פול ורינגו בחדר האוכל הסמוך, שם לא היו מצלמות, כדי להחליט מה לעשות בהיעדרו של ג'ורג'. מה שהשלושה לא ידעו הוא שאמנם לא היו שם מצלמות, אבל היו שם מיקרופונים שפעלו וכך, השיחה ביניהם הוקלטה. בהקלטות הללו אפשר לשמוע את רינגו מבקש מספר פעמים שהשלושה ידונו בעניין לבדם, שכן יוקו הצטרפה אליהם לשיחה, אבל בקשותיו לא נענו. כמו כן, אפשר לשמוע את ג'ון מביע מורת רוח על כפיות הטובה מצדו של ג'ורג', לדבריו, בעוד שהוא (ג'ון) תמיד תמך בו, וכדוגמה הזכיר שהוא נתן לו לשיר את I'm Happy Just To Dance With You, ותרם לו מספר שורות לשיר Taxman. ג'ון התעלם, כמובן, מהערותיו השליליות לגבי השיר I Me Mine ומהתעלמותו מג'ורג' כמלחין וכותב ג'ון גם ציין שאותו ואת פול אי אפשר להחליף אבל את ג'ורג' ואת רינגו אפשר. כדי להוכיח את דבריו, ציין ג'ון שאם ג'ורג' לא יחזור תוך זמן מסוים הם יביאו במקומו את אריק קלפטון. באפן מפתיע, אפשר לשמוע את רינגו מסכים ללא היסוס להצעתו של ג'ון. לעומתו, פול סירב בתוקף והטיל וטו על ההצעה הזו.


ב-15 בינואר 1969 חזר ג'ורג' ללהקה לאחר שנענתה למספר תנאים שהציב.


ב-20 בספטמבר 1969 הודיע ג'ון לפול, ג'ורג' ורינגו שהוא עוזב את הלהקה. אף אחד מהם לא הציע להביא במקומו מחליף והיה ברור שהלהקה לא קיימת עוד.


4 views0 comments
bottom of page