top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

הרופא מהגיהנום של ג'ורג' הריסון

ד"ר גילברט לדרמן היה רופא ממוצא יהודי, מומחה במחלת הסרטן ומנהל המחלקה האונקולוגית בבית החולים Staten Island University Hospital בניו יורק. ד"ר לדרמן אהב את התקשורת ונהג להתארח בתכניות טלוויזיה ורדיו שונות ולקדם את הטיפול המהפכני שפיתח כנגד מחלת הסרטן. החל מאוקטובר 2001 הוא טיפל, למשך חודש ימים, בג'ורג' הריסון שסבל מסרטן בריאות. באותה תקופה, התגורר ג'ורג' בבית שכור, סמוך לבית החולים.


ערב אחד, בתחילת נובמבר 2001, התייצב ד"ר לדרמן ללא הזמנה, יחד עם שלושת ילדיו, בביתו של ג'ורג' כדי להפרד ממנו, שכן תוכנן שלמחרת ייסע ללוס אנג'לס כדי לשהות בבית שהעמיד לרשותו פול מקרטני. זו תהיה תחנתו האחרונה של ג'ורג' בעולם הזה, שכן יילך לעולמו ב-29 בנובמבר 2001. על יד מיטתו של ג'ורג', ביקש ד"ר לדרמן מבנו הבכור, אריאל בן ה-13, לנגן לו בגיטרה חשמלית מסוג Yamaha שהביא אתו מהבית. לאחר מכן, הניח הרופא את הגיטרה בידיו של ג'ורג' וביקש ממנו לחתום עליה. ג'ורג' התשוש אמר לו שהוא אפילו לא יודע איך לאיית את שמו, וד"ר לדרמן התחיל לאיית בקול את שמו המלא של ג'ורג', תוך שמעודד אותו להשלים את החתימה.


במשך כל זמן הטיפול, הייתה לבני משפחתו של ג'ורג' תחושה שד"ר לדרמן מנצל אותו כדי לקדם את הטיפול החדשני שלו. במחלת הסרטן. כבר מתחילת הטיפול, הופיע הרופא ב-The Early Show, תכנית הבוקר של רשת CBS, ובה הציג את עצמו כרופא של ג'ורג' הריסון. לאחר מותו של ג'ורג', הופיע ד"ר לדרמן בתכניות טלוויזיה של רשתות, כגון CNN, NBC, Fox News, וכן התראיין לעיתונים שונים, כגון US Weekly, Newsweek, New York Post, Daily News. הרופא סיפר סיפורים נוגעים ללב בקשר להתמודדותו של ג'ורג' עם מחלת הסרטן, ולטיפול המסור שלו בג'ורג', והציג מצג שווא כאילו ג'ורג' דווקא החלים תחת טיפולו, אך מצבו הדרדר ברגע שנסע ללוס אנג'לס. הוא גם סיפר על המסע הרוחני של ג'ורג' שהקל עליו להתמודד עם הכאבים ועם הפחד למות. ד"ר לדרמן גם איפשר לצלם של הצהובון National Enquirer לצלם את בנו, אריאל, כשהוא מחזיק בגיטרה שג'ורג חתם עליה. בכל הדיווחים דאג ד"ר לדרמן להיות מוצג כרופא מומחה במחלת הסרטן שפיתח שיטה חדשנית בעלת סיכויי הצלחה של 90 אחוזי.


כדי למנוע מד"ר לדרמן להמשיך לנצל את בעלה המנוח, הגישה אוליביה תלונה בפני ועדת האתיקה הרפואית, אשר קנסה אותו בגין פגיעה בחובת הסודיות ובפרטיות של מטופל. בינואר 2004, הגישה אוליביה תביעה בסך 10 מיליון דולר כנגד הרופא על כך שלחץ על ג'ורג' הגוסס לחתום על הגיטרה של בנו. במקביל, הודיעה הנהלת Staten Island University Hospital, שד"ר לדרמן לא ישמש עוד כמנהל המחלקת האונקולוגית של בית החולים. לאחר משא ומתן בין הצדדים, שנמשך יומיים, הושג ההסדר, לפיו הועברה הגיטרה החתומה לעזבון של ג'ורג', אשר בתמורה קנה לבנו של הרופא גיטרה חדשה. כמו כן, התחייב ד"ר לדרמן שלא לספר שום פרט בדבר ג'ורג' והטיפול בו, וכן להעביר לעזבון כל החתימות ו/או המזכרות שיתכן וקיבל הוא ו/או ילדיו, מג'ורג'.


11 views0 comments
bottom of page