top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

הלהקה האחרת של ג'ורג' האיסון

מסוף שנת 1958, התקשה מאד ההרכב של ג'ון לנון, פול מקרטני וג'ורג' הריסון, שאז כונה Japage 3, להשיג הופעות והם נפגשו כמעט אך ורק לצורך חזרות. הדבר מאד הציק לג'ורג' שבער לו להופיע, ועל כן, הצטרף בפברואר או במרץ 1959, להרכב אחר, בשם Les Stewart Quartet, בו היו חברים לס סטיוארט על שירה וגיטרה מובילה, קן בראון על גיטרת קצב וריי סקינר על התופים. ג'ורג' הופקד על גיטרת קצב, לצדו של בראון. ג'ורג' למעשה לא עזב את ההרכב Japage 3 אלא היה חבר בשתי הלהקות במקביל.


להקת Les Stewart Quartet הייתה להקת הבית של מועדון בשם The Pillar Club, שהיה ממוקם במרתף של בית ויקטוריאני שבו פעל המרכז הקהילתי של שכונת ווסט דרבי, בשם Lowlands. להקת Les Stewart Quartet הופיעה במועדון The Pillar Club בכל יום ראשון בערב.


ביולי 1959, בזמן שחברי Les Stewart Quartet יצאו מהמועדון, ניגשה אליהם אשה שהציגה את עצמה בתור מונה בסט, וסיפרה להם שהיא מתגוררת בבית בהמשך אותו רחוב, ומתכננת לפתוח במרתף מועדון בשם The Casbah Coffee Club. מונה שאלה אותם האם הם מוכנים להיות להקת הבית של המועדון החדש, והבטיחה להם תשלום של 15 שילינג לכל אחד. מאחר וזה היה שכר גבוה מזה שהם קיבלו במועדון The Pillar Club, הם הסכימו מיד.


ב-22 באוגוסט איחרו מאד ג'ורג' ובראון להופעה של להקת Les Stewart Quartet במועדון בשם The British Legion Social Club, ולס וריי נאלצו להופיע לבד. בתום ההופעה הודיע לס לג'ורג' ולבראון שהוא מעיף אותם מהלהקה ובכך להקת Les Stewart Quartet התפרקה וכל זה שבוע לפני הופעתם הראשונה במועדון The Casbah Coffee Club.


בתחילה, שקלו ג'ורג' ובראון להופיע במועדון The Casbah Coffee Club כצמד אבל הרעיון מיד ירד מהפרק, וג'ורג' החליט שהפתרון הנכון יהיה שהם יופיעו כחלק מההרכב האחר של ג'ורג', Japage 3. ההופעה האחרונה של Japage 3 הייתה לפני כארבעה חודשים, ולכן ידע ג'ורג' שג'ון ופול ישמחו להזדמנות לקבל הופעות במועדון The Casbah Coffee Club, גם בתנאי שבראון יצטרף להרכב.


ג'ון ופול שמחו גם לסייע למונה עם עבודות הצבע לקראת פתיחת המועדון The Casbah Coffee Club. בנוסף, החליט ההרכב לחזור לשמו הקודם, The Quarrymen, קבעו אילו שירים יבצעו וערכו חזרות, שהיו הכרחיות משום שבראון מעולם לא ניגן אתם.


פתיחת מועדון The Casbah Coffee Club, ב-29 באוגוסט 1959, הייתה הצלחה גדולה, כמו גם ההופעה של The Quarrymen בהרחב המורחב. אירוע הפתיחה וההופעה אפילו צוינו בעיתון המקומי.


ב-10 באוקטובר 1959, הגיע בראון למועדון לקראת ההופעה השביעית של The Quarrymen, עם צינון מאד קשה. מונה הציעה לו לא לעלות להופיע באותו ערב. בתום ההופעה, חילקה מונה את התשלום עבורה לכל אחד מחברי הלהקה, כולל בראון. הדבר הוביל לוויכוח בין מונה לג'ון, פול וג'ורג' שדרשו לקבל את חלקו משום שהוא לא הופיע. לנוכח הוויכוח, החליט בראון לעזוב את להקת The Quarrymen, וג'ון, פול וג'ורג' לא להופיע עוד במועדון The Casbah Coffee Club. בסיכומו של עניין, הופיעה להקת The Quarrymen במועדון The Casbah Coffee Club במשך שבעה ערבי שבת רצופים.


כך סיפרה מונה בספר !Shout משנת 1981:

הכל התנהל כשורה עד הלילה הזה, שבו הגיע קן בראון מאד מצונן. יכולתי לראות שהוא לא מרגיש טוב ולא יכול היה להופיע. אמרתי לו "אתה יכול לעלות למעלה ולשבת עם אמא שלי ואני אביא לך משהו חם לשתות". אמא שלי הייתה מרותקת למיטה ולפעמים הוא היה יושב ומדבר אתה. אבל קן אמר שלא, ושהוא מעדיף להישאר במועדון ולצפות בג'ון, פול וג'ורג' מופיעים. בסוף ההופעה נתתי לכל אחד מהם 15 שילינג, ואז הם אמרו "איפה 15 השילינג הנוספים?" אמרתי להם שנתתי אותם לקן. הם לא אהבו את זה כי רצו את כל הכסף לעצמם, אבל זה היה מאוחר מידי כי כבר שילמתי לקן. אז התעורר ויכוח וקן אמר, בצדק, שהוא סיים אתם. ג'ון, פול וג'ורג' יצאו מהמועדון וזהו. אני זוכרת שקן אמר לפיט, בני הבכור, "למה שאתה ואני לא נקים להקה ביחד?"


בראון ופיט אכן הקימו להקה משלם, The Black Jacks, יחד עם היו צ'אס ניובי על גיטרת הבס וביל הארלו על גיטרת הקצב. להקת The Black Jacks הופיעה בשבתות הבאים במועדון The Casbah Coffee Club במקום The Quarrymen.


במחצית הראשונה של שנת 1960 התפרקה להקת The Black Jacks ופיט הצטרף, ב-12 באוגוסט 1960, ללהקת The Beatles, כמתופף; בין ה-17 ל-31 בדצמבר 1960, הצטרף אל הביטלס צ'אס ניובי כבסיסט; בין ה-17 בדצמבר 1960 ל-24 ביוני 1962 הופיעה להקת The Beatles במועדון The Casbah Coffee Club שלושים ושבע פעמים.


1 view0 comments
bottom of page