top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

הידעתם שרינגו סטאר לא שש לאמץ את תסרוקת ה-moptop?

אחד ההסברים היותר מוזרים, אם לא נאמר מופרכים, שמועלים לעתים לכך שפיט בסט מצא את עצמו מחוץ לביטלס הוא כי סירב לאמץ את התסרוקת החדשנית שג'ון לנון, פול מקרטני וג'ורג' הריסון החליטו לאמץ, בהשראת חבריהם מהמבורג, אסטריד קירשהר ויורגן פולמר. תסרוקת זו, שכונתה מופ טופ (mop top), מאופיינת בכך שהשערות הקדמיות מסורקות קדימה ויוצרות מה שבעברית מכונה פוני. עד אז הסתרקו הביטלס בסגנון שכונה תסרוקת DA או Duck Arse בגלל צורתה המזכירה אחוריים של ברווז. תסרוקת DA הייתה אז מאד פופולרית בקרב הנוער, בעיקר בהשראת כוכבי רוק של התקופה, כדוגמת אלביס פרסלי.


תסרוקת המופ טופ, שהביטלס החליטו לאמץ כחלק מהתדמית החדשה שלהם, הייתה מאד מהפכנית בתחילתה, אך במרוצת שנת 1963, עם עלייה בפופולריות שלהם, היא אומצה בהתלהבות ע"י בני דורם וחברי להקות אחרות. ראוי להזכיר שבסופו של דבר גם פיט, כשהיה חבר בלהקת פיט בסט פור, שמאוחר יותר כונתה פיט בסט קומבו, הסתרק בסגנון תספורות מופ טופ.


אחת העובדות שמגחיכות את ההסבר הזה ליציאתו של פיט מהביטלס, היא שגם מחליפו, רינגו סטאר, המשיך לזמן מה להציג בראשו תסרוקת DA לזמן לא קצר, בעודו חבר בלהקת הביטלס.


כאשר הציעו ג'ון, פול וג'ורג' לרינגו את תפקיד המתופף, במקום פיט, העמידו בפניו, יחד עם בריאן אפשטיין, מנהל הלהקה, תנאי אחד: לאמץ את התדמית החיצונית של הלהקה, דבר שכלל, בין היתר, וויתור על תסרוקתו בסגנון DA ואימוץ תסרוקת בסגנון המופ טופ.


בעניין התסרוקת התהליך לא היה חלק והתנהל לסירוגין. הפעם הראשונה שבה צולמו הביטלס, כשרינגו יושב על כסא המתופף, הייתה ב-22 באוגוסט 1962, במהלך חזרות שהם ערכו במועדון הקאוורן. בתמונות שצולמו באותו יום נראה שיערו של רינגו מסורק בסגנון מופ טופ. אולם, בצילום של הרביעייה ב-4 בספטמבר 1962, בשדה התעופה של ליברפול כשהם בדרכם ללונדון, נראה רינגו, בבירור, עם תסרוקת DA וזאת, בניגוד לחבריו ללהקה. מאוחר יותר באותו חודש, הצטלמו הביטלס לסדרת תמונות במקומות שונים בליברפול ע"י הצלם פיטר קיי, ובהן נראה רינגו שוב עם תספורת המופ טופ. באמצע פברואר 1963 הצטלמו הביטלס ע"י אנגוס מקבין בתוך בניין EMI House, המטה של חברת EMI בלונדון. אחת התמונות שצולמו באותו יום מופיעה בעטיפת אלבום הבכורה של הביטלס, Please Please Me, ואפשר לראות ללא מאמץ כי רינגו מסורק בסגנון DA. גם בצילומים של הביטלס שצילם ג'ון דב במרץ 1963 מחוץ לבניין EMI House, קל להבחין ברינגו כשעל ראשו מתנוססת שוב תסרוקת DA. רק בצילומים שצולמו באפריל 1963, שמונה חודשים לאחר שהצטרף ללהקת הביטלס, נראה כל הזמן רינגו עם תסרוקת מופ טופ. נראה שרק אז הצליחו ג'ון, פול, ג'ורג' ובריאן, להטיל עליו סופסוף משמעת.


40 views0 comments
bottom of page