top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

ההכנות של ג'ורג' למותו

ג'ורג' הריסון נפטר ממחלת הסרטן ב-29 בנובמבר 2001 בשעה 13:20 בבוורלי הילס, לוס אנג'לס.


כשהיה ברור לו שימיו ספורים, ביקש ג'ורג' לערוך הכנות לקראת יום מותו, במטרה שאוליביה, בת זוגו, ובנם דהני, יזכו במרחב השקט שיהיו זקוקים לו כדי להתאבל מבלי שיהיו חשופים לעין התקשורת והמעריצים. לשם כך, זימן ג'ורג' למיטת חוליו בבית החולים האוניברסיטאי סטטן איילנד שבניו יורק, את גאווין דה בקר, מומחה אבטחה שעבד עם ידוענים שונים, כגון הזמרת שר, השחקנים מישל פפייפר, ג'ואן ריברס, ג'ף גולדבלום, ברוק שילדס, ועוד. אוליביה נכחה בפגישה בין ג'ורג' לדה בקר, אך דהני נעדר ממנה, שכן הדבר היה קשה מנשוא עבורו.


המקום שבו יפגוש ג'ורג' את מותו

ההחלטה הראשונה שהתקבלה הייתה שג'ורג' לא ישוב לאחוזתו האהובה, פראייר פארק, כדי למות בה, שכן היה ברור ברגע שדבר מותו ייוודע, אלפי מעריצים ונציגי תקשורת יתגודדו מחוץ לשעריה. ג'ורג' רצה להימנע מתמונת של הרכב הנושא את גופתו, המפלס את דרכו מוקף בסקרנים דרך שערי פראייר פארק. ג'ורג' שקל, אם כך, לבלות את ימיו האחרונים בביתו שבמאווי, הוואי, אך גם הרעיון הזה נשלל, בדיוק מאותה סיבה, וכך גם לגבי עיר הולדתו, ליברפול. גם הרעיון שג'ורג' ימות בבית החולים, ובמיוחד בעיר ניו יורק, נפסל מיד, שכן גם תמונות של גופתו של ג'ורג' מוסעת ברחובות הפקוקים של העיר, כשהמונים מקיפים את רכב ההלוויות, היה בגדר התגשמות של חלום בלהות עבורו.


דה בקר הציע, אם כן, שג'ורג' יבלה את ימיו האחרונים בבית גדול בבוורלי הילס, לוס אנג'לס, שבבעלותו. המקום היה אידאלי, שכן הוא יכול היה להעניק את המרחב והפרטיות שג'ורג' ומשפחתו היו כל כך זקוקים להם. יתירה מכך, משום שזה אינו אחד הבתים של ג'ורג', המעריצים ונציגי התקשורת לא ינהרו אליו עם היוודע דבר מותו. כמובן, שדבר הגעתו של ג'ורג' לבית חייב להישמר בסוד מוחלט. מאחר ובמצבו, הנסיעה של ג'ורג' מניו יורק לבוורלי הילס צפויה להית קשה מאד, תוכננה עצירה במרכז הרפואי UCLA בלוס אנג'לס כדי שיקבל טיפול של משככי כאבים, במיוחד דיאמורפין, להם היה זקוק כל העת.


סידורי האשכבה

נקודה חשובה נוספת הייתה שטקס האשכבה יישמר בסוד ולא ימשוך את רבבות הסקרנים. על כן, היה חשוב שהוא יתקיים במהירות האפשרית מרגע מותו. לשם כך, נקבע עם ד"ר לי רוזן מהמרכז הרפואי UCLA, שהוכנס לסוד העניין, שיהיה זמין כדי לספק בהקדם תעודת פטירה שתאפשר את שריפת גופתו של ג'ורג', עפ"י בקשתו, בבית הלוויות שנבחר, Hollywood Forever Cemetery. כמו כן, סוכם ששום פרט מזהה לא יימסר לבית הלוויות, שמבחינתו יהיה מדובר בגופתו של גבר לא מזוהה. לפי התכנון, שריפת הגופה תתרחש תשע שעות לאחר מותו, ושלוש שעות לאחר מהכן, תשוחרר לעיתונות הודעה מטע המשפחה על מותו של ג'ורג'. זאת בזמן שאפרו, יחד עם אליביה ודהני, יטוסו למרכז הודו, שם הוא יפוזר בטריווני סנגהם, מקום המפגש בין שלוש הנהרות הקדושים, הגנגס, היאמונה והסראסווטי הבלתי נראה, סמוך לעיר הקדושה אלהבאד.


הפרידה האחרונה

מאחר והוחלט שג'ורג' יעזוב את בית החולים בניו יורק לבית שבבוורלי הילס ביום שבת, ה-17 בנובמבר 2001. הדבר הותיר בידיו מעט ימים כדי להיפרד מהיקירים לו. ג'ורג' צלצל לאחותו לואיז, אחרי נתק של עשר שנים על רקע ריב משפחתי. לואיז טסה מיד מאילינוי, שם התגוררה וניהלה מלון קטן, וכששני האחים נפגשו הם התחבקו ואמרו זה לזו שהכול נסלח, והשניים בכו זה על זרועות של זו.


ג'ורג' ביקש להיפרד גם מפול מקרטני ומרינגו סטאר, והפגישה ביניהם התקיימה ב-12 בנובמבר 2001 בניו יורק בבית מלון בניו יורק, הקרוב לבית החולים. כששמע פול על התכנית שרקם ג'ורג' עם דה בקר, הוא מיד הציע לממן את הוצאות הבית בבוורלי הילס. מאוחר יותר רכש פול את הבית.


השעות האחרונות

במהלך 36 השעות האחרונות, מדט ג'ורג', כשאוליביה ודהני נמצאים על ידו. בשלב מסוים הצטרף אליהם ידידו הקרוב ומורהו של ג'ורג', ראווי שנקר, שניגן עבורו בסיטאר.


בהודעת המשפחה על דבר מותו של ג'ורג', נכתב:

הוא עזב את העולם הזה שבו הוא חי, כשהוא מודע לאלוהים, ללא חשש ממוות ובשלווה, מוקף בבני משפחתו וחבריו. לעתים קרובות, הוא אמר: "כל השאר יכול לחכות למעט החיפוש אחר אלוהים. אהבו זה את זה"


21 views0 comments
bottom of page