top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

ההופעה שג'ורג' לא אישר לצלם


על רקע המצב הפיננסי החמור שאליו נקלעה חברת הסרטים שלו, Hand Made Films, החליט ג'ורג' הריסון, שמיעט להופיע, לחזור בדצמבר 1991 לבמה והפעם בסיבוב הופעות ביפן יחד עם אריק קלפטון ולהקתו, שהחליט לסייע לחברו ולהתלוות אליו כעוד נגן בלהקה. ג'ורג' החליט אחרי שחזר מיפן כי לא יופיע עוד מול קהל.


בשנת 1992 החליט ג'ורג' לתמוך במפלגה פוליטית בשם The Natural Law Party שהתבססה על עקרונות המדיטציה הטרנסנדנטלית והייתה קשורה למהרישי מאהש יוגי, והתמודדה בבחירות שהתקיימו ב-9 באפריל 1992. על כך סיפר ג'ורג':

אני מחפש שינוי מוחלט, לא רק בחירה בין ימין לשמאל. המפלגה The Natural Law Party הפכה את הבחירות הללו למשהו נפלא, לחגיגה לאומית, ואני עמוק בפנים


כדי לקדם את מפלגת The Natural Law Party הסכים ג'ורג', בניגוד למה שהבטיח לעצמו, להופיע והפעם בהופעה חד פעמית שהתקיימה באולם Royal Albert Hallבלונדון ב-6 באפריל 1992 עם חלק מלהקתו של אריק קלפטון, שהפעם לא הצטרף אליו, בתוספת מייק קמפבל, הגיטריסט של להקתו של טום פטי. לביצוע שני השירים האחרונים של הערב, While My Guitar Gently Weeps ו-Roll Over Beethoven, הצטרפו לג'ורג' גארי מור, ג'ו וולש, בנו, דאני הריסון, שהיה אז בן 13 בלבד, ורינגו סטאר. ג'ורג' הזמין גם את פול מקרטני להצטרף לחלק האחרון של ההופעה אך זה סירב להזמנה בגלל ההקשר הפוליטי של ההופעה, וזה חבל מאד כי זו יכלה להיות הזדמנות לראות את שלושת חברי הביטלס שהיו אז בחיים על אותה במה.


לצערנו ג'ורג' לא אישר שההופעה תצולם משום שסבר שנוכחותם של צלמים על הבמה תסיח את דעתם של המוזיקאים. על כן, הצילומים היחידים של ההופעה הם של מעריצים שנכחו בקהל.


הנה סרט של ההופעה שצולם ע"י מעריצים:



22 views0 comments
bottom of page