top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

גרופית עד הסוף

גרופי הוא מילה שמתייחסת למעריץ/ה של מוזיקאי, להקה או סלבריטאי ועוקב/ת אחריו בתקווה להכיר ולהתקרב אליו. המונח משמש בעיקר לתיאור נשים שעוקבות אחרי אנשים אלה בתקווה, בין היתר, לקיים איתם יחסי מין (וויקיפדיה). כריס או'דל הייתה גרופית על.


כריס הייתה בת 20 כשעבדה בחנות תקליטים בהוליווד וידיד שלה, דרק טיילור, סיפר לה שנוסע ללונדון כדי לשמש אחראי על קשרי העיתונות של הביטלס במסגרת החברה שהם הקימו, אפל, והציע לה לבוא איתו לעבוד כמזכירה בחברה. כשכריס שמעה את המילה ביטלס מיד הסכימה. כריס הייתה מעריצה שרופה של הלהקה וחשבה שמארצות הברית לעולם לא תהיה לה הזדמנות להכיר אותם ולהתקרב אליהם. עכשיו הייתה לה ההזדמנות שרק חלמה עליה.


כריס נכנסה לעבוד בחברת אפל ופגשה את חברי הביטלס על בסיס קבוע. לאט לאט. היא התחילה לשמש עוזרת אישית שלהם. היא הביאה להם את ארוחות הצהריים שלהם, עשתה עבורם שליחויות וכדומה. כך, הם הרשו לה להיכנס לאולפני ההקלטות בזמן שהם עבדו על אלבום הלבן, האלבום אבי רוד והאלבום לט איט בי ואפילו שרה קולות רקע בעת הקלטת השיר היי ג'וד.


היא התיידדה עם כל אחד מחברי הביטלס אבל בעיקר עם ג'ורג' הריסון. שניהם בילו הרבה זמן בשיחות, צחוקים וג'ורג' התחיל לפלרטט איתה, אבל כשג'ורג' רצה יותר מזה היא עצרה אותו. אבל יחסיהם נשארו קרובים הוא אפילו כתב עליה, בשנת 1973, שיר בשם Miss O'Dell. היא הייתה מאד מופתעת מהמחווה וכשג'ורג' השמיע לה את השיר הבטיח לה שהוא יהפוך אותה למפורסמת. הנה השיר Miss O'Dell של ג'ורג' הריסון:


ג'ורג' הזמין את כריס לבוא להתגורר איתו ועם פטי באחוזתו, פראייר פארק, דבר שגרם תחילה לאי נחת אצל פטי. אבל עם הזמן כשהיא הבינו שכריס ובעלה לא מנהלים שום רומן, השתיים התקרבו והפכו לחברות. כשהתחיל להתפתח רומן בין פטי לאריק קלפטון, מאחורי הגב של ג'ורג', שיתפה כריס איתם פעולה והם העמידו פנים כאילו קלפטון מגיע לפראייר פארק כדי להיפגש עם כריס, איתה הוא מנהל, כביכול, רומן, כשלמעשה פטי הייתה מטרת חיזוריו.


באותה ארוחת ערב, במטבח של אחוזת פראייר פארק, הייתה כריס מוזמנת ונוכחת כשג'ורג' הודה בפני רינגו שהוא מאוהב באשתו, מורין. היא גם שמעה את רינגו ענה לג'ורג' כששמע שלפחות זה לא מישהו זר. אחרי התקרית הזו, מצא רינגו נחמה במיטתה של כריס ובמשך שלושה חודשים הם היו לזוג מאהבים מאחורי גבה של מורין. השניים בילו בביתו של ג'ון לנון ומאיי פאנג, המאהבת שלו, בסנטה מוניקה שבקליפורניה. הרומן ביניהם פסק כשכריס חשה רגשי אשם כלפי מורין, אשר גילתה על הרומן. עם זאת, השתיים התגברו על כך ונהיו לחברות טובות עד למותה של מורין בשנת 1994.


אבל כריס לא הייתה גרופית של הביטלס בלבד.


אחרי שהביטלס התפרקו, כריס ניצלה את הקשרים שיצרה כדי להכיר את הרולינג סטונס והפכה לעוזרת של חברי הלהקה. כך למשל, היא סייעה לקית' ריצארדס לקבל את הספקת הסם מהסוחר הקבוע שלו. ובקיץ 1972 היא הפכה למאהבת של מיק ג'אגר מאחורי גבה של אישתו, ביאנקה, ותפקידה כעוזרת האישית של הסטונס הצטמצמה בלשכב עם מיק כל פעם שהוא ביקש. כשהסטונס הוציאו את האלבום Exile on Main Street, תמונתה שובצה בעטיפה האחורית.


בשנת 1974 היא עברה להיות העוזרת האישית של בוב דילן שהיה אז נשוי לאשתו שרה, אבל זה לא מנע ממנו מלחלוק את מיטתו עם כריס. ג'וני מיטשל, שהייתה גם באותה עת מאהבת של דילן וידעה על המשולש הרומנטי שלהם, כתבה את השורה the woman down the hall (האישה במסדרון) שמתייחסת, לדבריה, לכריס בשיר Coyote. הנה השיר Coyote של ג'וני מיטשל:


בשנים ההן קשרה כריס קשרי ידידות, ויותר מזה, עם חברי הלהקות לד זפלין, קווין, קרוסבי, סטליס נאש אנד יאנג, ליאון ראסל ועוד רבים אחרים מתעשיית המוזיקה של שנות ה60 וה-70. ליאון ראסל, בתקופה שכריס הייתה מאהבת שלו, כתב לה שיר בשם Pisces Apple Lady. הנה השיר Pisces Apple Lady של ליאון ראסל:


כריס מתגוררת כיום באריזונה וממשיכה להיות מיודדת עם פטי בויד, ורינגו הוא הסנדק של בנה, וויליאם. בשנת 2009 היא הוציאה ספר מרתק בשם Days and Long Nights with The Beatles, The Stones, Bob Dylan, Eric Clapton, and the Women They Loved.


23 views0 comments
bottom of page