top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

ג'ורג' ובוב שרו אתמול ביחד

בנומבר 1968 ביקר ג'ורג' הריסון את בוב דילן בביתו שבוודסטוק, ארה"ב. בתקופה הזו החל ג'ורג' להרגיש לכוד בתוך להקת הביטלס, ובמיוחד בין שני הענקים, ג'ון לנון ופול מקרטני, שלא הבחינו בענקיותו ההולכת ומתפתחת מול עיניהם. בניגוד מוחלט למציאות הזו, דילן מאד העריך את ג'ורג' ואף כתב איתו מספר שירים, ביניהם I’d Have You Anytime, ואף הקליט איתו מספר שירים להנאת שניהם. לצערנו, הקלטות אלה לא ראו אור, אך חלקן הופיעו בבוטלגים. בין היתר, הקליטו ג'ורג' ודילן אחד משירי הביטלס, ודווקא של פול, Yesterday.


בריאיון שנתן דילן בשנת 1970 הוא סיפר:

ג'ורג' היה תקוע בתוך להקת הביטלס והיה צריך להילחם כדי להקליט את השירים שלו באלבומי הלהקה, כנגד רצונם של לנון ומקרטני. אילו הייתה לג'ורג' להקה משלו והיה כותב את השירים שלה, הוא כנראה היה גדול כמוהם.


עם זאת, ביטא דילן באותו ריאיון הערכה עצומה לג'ון ולפול:

הם זמרים פנטסטיים. עד היום קשה למצוא זמר טוב יותר מלנון, או ממקרטני. אני חש יראת כבוד מפני מקרטני. הוא אולי היחיד שאני מרגיש כלפיו ככה. הוא יכול לעשות הכל ואף פעם לא מרפה, והכל בלי מאמץ. שיפרוש כבר. כל מה שיוצא מפיו הוא מוזיקה מופלאה. במנגינה.


ההתבטאות הזו, משקפת את אהבתו של דילן למוזיקה של הביטלס, כולל של פול, וזה מסביר את הבחירה שלו להקליט גרסה לשיר Yesterday, כשג'ורג' עושה קולות רקע.


הנה השיר Yesterday בביצוע בוב דילן וג'ורג' הריסון:


1 view0 comments
bottom of page