top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

ג'ורג' הריסון ראה את עצמו כביטל השלישי

מכתב ששלח ג'ורג' הריסון ב-1 ביוני 1961 מהמבורג לבוב וולר, ה-DJ של מועדון הקאוורן, מגלה שהוא ראה את עצמו כבר אז בתור הביטל השלישי. המכתב, הכתוב בחוש ההומור האופייני של ג'ורג', שופך אור על הרגע שבו הוחתמו הביטלס על חוזה עבור חברת ההקלטות הגרמנית Polydor. בעקבות זאת, השתתפו הביטלס עם הזמר האנגלי טוני שרידן, אתו הופיעו במועדון Top Ten, בהקלטות התקליט My Bonnie. התקליט הזה עורר בסוף 1961 את סקרנותו של בריאן אפשטיין כלפי הביטלס, והיתר היסטוריה.



כבר בפתיחת מכתבו הפגין ג'ורג' כלפי וולר חיבה והומור, ומתייחס אליו כאל הורה, כרמז לזה שהוא מבוגר מחברי הביטלס. ג'ורג' מספר לוולר על הפגישה הראשונה של הביטלס עם ברט קמפפרט, המפיק של חברת Polydor. ג'ורג' מכנה במכתבו את קמפפרט בתור Wonderland by Night, השם של קטע מוזיקלי מאד מצליח שהקליט עם התזמורת שלו בשנת 1959.


הנה Wonderland by Night:



מועדון Top Ten

המבורג-אלטונה

ריפרבהן 136

גרמניה

1 ביוני


בוב היקר,


טוב שיש לנו הורים שנמצאים בהופעות הרוק בליברפול, אחרת לא היינו יודעים מה קורה בבית. אני יודע שאתה מאוד אוהב סרקזם. Wondeland by Night ניגש אלינו ושאל אותנו "אתם אנגלים?" וענינו לו "רק אם תשלם 10 מארק לכל אחד מאתנו", ואחר כך לא ראינו אותו יותר. איש הגיע ואמר "אני ברט קמפפרט, נגנו מספר שירים מקוריים, בבקשה" אז ניגנו מספר שירים מקוריים, והוא אמר "השירים האלה מקוריים. בואו לכתובת הזו מחר ודברו עם האיש הזה והזה", ונתן לנו כרטיס ביקור.


אחרי מספר ימים איש אחר הגיע לראות אותנו ואמר "אתם יכולים לקבל חוזה הקלטות עם חברת Polydor אם תבואו ביום שני לחתום". עכשיו אתה יודע את הסיפור על איך קיבלו הביטלס חוזה הקלטות (מחיאות כפיים).



במסגרת החוזה עם Polydor, הם הקליטו, תחת השם The Beat Brothers, בתור להקת הליווי של טוני שרידן, ב-22 ביוני 1961, שלושה שבועות לאחר כתיבת המכתב.


בהמשך המכתב, התייחס ג'ורג' לאפשרות שהקטע האינסטרומנטלי המקורי שכתב יחד עם ג'ון לנון, Cry for a Shadow, יוקלט גם באותו מועד, דבר שאכן קרה. ג'ורג', ציין במכתבו בהומור, שאם הקטע הזה יוקלט יתכן והתקליט יימכר בחנות NEMS, שהיא חנות התקליטים הגדולה ביותר בליברפול ובצפון אנגליה. זו החנות ניהל בראין אפשטיין, שאז עוד לא היה לו שום קשר עם הביטלס, דבר שהולך להשתנות ב-9 בנובמבר 1961, כשראה אותם מופיעים במועדון The Cavern, בעקבות התקליט שהם הקליטו בהמבורג.


הנה Cry for a Shadow:



ברט קמפפרט הוא המפיק או איש הכישרונות והוא יחליט מה אנחנו נבצע. הוא אהב במיוחד את אחד הקטעים האינסטרומנטליים תוצרת הבית שלנו, ואני חושב שהוא מתכוון שנקליט אותו, אבל אנחנו לא יודעים אם זה ילווה בקולות או משהו אחר שיביא לכך שהוא יגיע ל-NEMS. מי יודע!



ג'ורג' ידע שחוזה ההופעות של הביטלס במועדון Top Ten בהמבורג צפוי להסתיים ב-2 ביולי 1961, ועל כן הביע בסיום המכתב את תקוותו לחזור לליברפול כבר באותו שבוע. בנוסף, הזכיר ג'ורג' שורה של חברים, מבצעים ולהקות מליברפול, להם ביקש מוולר למסור דרישת שלום.



חוץ מזה, לא קרה שום דבר אחר ששווה להזכיר, אז אני מסיים לעת עתה. מסור ד"ש לכל המעריצים שלנו. אנחנו מקווים להיות בחזרה בבית בשבוע הראשון של יולי, אם שום דבר אחר לא יקרה


מסור ד"ש לויק, סם ריי מקפול,Rory and the Hurricanes, להקת Gerry and the Pacemakers, להקת The Big 3, להקת The Dominoes, להקת The Seniors, קליף רוברטס, ובמיוחד His Lord Justice Faron.


מקווה שאתם מסתדרים. אנסה לכתוב בקרוב. ג'ורג' (הריסון)

הביטל השלישי

(סליחה על הכל, אני קצת בור)




6 views0 comments
bottom of page