top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

ג'ורג' הריסון נכנס עמוק בסגול

בסוף שנת 1967 פגש ג'ורג' הריסון לראשונה את ג'ון לורד, הקלידן של להקת הרוק הצעירה, דיפ פרפל. השניים נפגשו בחנות Apple Boutique, ועל כך סיפר לורד:

ג'ורג' עמד מולי ואמר "אתה נראה כמוני". הסתכלתי עליו, ומכיוון שזה היה ג'ורג' הריסון, אמרתי "אני מתנצל". התיידדנו כשנה לאחר מכן, בעיקר בגלל שנהיינו שכנים. היינו מאוד קרובים ואני הערצתי אותו. הוא היה אחד המוזיקאים הטובים ביותר. אני חושב שהוא מוזיקאי יוצא דופן. לעתים הוא הוערך פחות ממה שהגיע לו , בעיקר ע"י ג'ון לנון ופול מקרטני, בגלל שהם היו כל כך פוריים.


ביולי 1968 יצא האלבום של דיפ פרפל, Shades Of Deep Purple, ובו גרסת כיסוי לשיר של הביטלס, !Help.


הנה השיר !Help בביצוע דיפ פרפרל:


ג'ורג' היה גם שכן של מתופף להקת דיפ פרפר, איאן פייס, וגם הם פיתחו ביניהם קשרי ידידות. לאורך השנים יצר ג'ורג' שיתופי פעולה מוזיקליים עם שני שכניו:

· בשנת 1971 השתתפו ג'ורג' ולורד באלבום The Worst Of Ashton Gardner & Dyke, של שלישיית אסטון, גארדנר ודייק;

· בשנת 1982 הופיע לורד באלבום Gone Troppo של ג'ורג';

· בשנת 1985 השתתפו ג'ורג' ולורד בביצוע פס הקול של הסרט Water בכיכובו של השחקן מייקל קיין;

· איאן פייס השתתף בהקלטת השירים Poor Little Girl, Cockamamie Business ו-Cheer Down, שנכללו באלבום האוסף Best of Dark Horse 1976-1989 של ג'ורג' שיצא בשנת 1989;

· בשנת 2001 השתתפו ג'ורג' ופייס באלבום של ג'ים קפאלדי, Living on the Outside.

· לורד השתתף באלבומו האחרון של ג'ורג', Brainwashed, שיצא בשנת 2002, לאחר מותו.



ב-13 בדצמבר 1984, בזמן ששהה בחופשה בסידני, נכח ג'ורג' בהופעה של להקת דיפ פרפל. לפתע, הוזמן ג'ורג' לעלות לבמה ע"י חברי הלהקה והסולן, איאן גילן, הציג אותו בתור Arnold Grove from Liverpool, בהתייחס לרחוב שבו הוא נולד וגדל בעיר הולדתו. ג'ורג' ולהקת דיפ פרפל ביצעו על הבמה ג'אם ארוך סביב השיר Lucille של ליטל ריצ'רד.

הנה ג'ורג' הריסון על אותה במה עם להקת דיפ פרפל:




8 views0 comments
bottom of page