בקיץ 1973, אחרי כשלוש שנים של לחץ מאד כבד, בעקר על רקע הפעילות הפוליטית שלהם, הגיעו ג'ון לנון ויוקו אונו לנקודת קריסה, דבר שהוביל את יוקו לבקש מג'ון להיפרד זמנית. בנוסף, האמינה יוקו שאחרי ששניהם חיו כמו תאומים סיאמיים מאז שנת 1968, הם הרגישו חנוקים והגיע הזמן לעצור ולקחת פסק זמן זה מזו. יוקו תכננה את הכל בקפידה והחליטה לשלוח את ג'ון ללוס אנג'לס, עיר שבה סצנת המוזיקה תוססת, יחד עם מיי פאנג, העוזרת האישית שלהם מטעם חברת ABKCO, שהתבקשה למלא את תפקיד המאהבת. לפיכך, נהגה יוקו לפי המקובל באצולה היפנית, שבה ממנה הרעייה מאהבת עבור בן זוגה, וכך היא יכולה לשלוט במה שקורה מחוץ לנישואיהם.
ג'ון אמר מאוחר יותר שהשלב הזה בחייו היה כמו חזרה לתקופת הרווקות וההוללות ומעין מסע לשחרור מהשדים שרדפו אותו עוד מימיו בליברפול, במטרה לשוב ליוקו בריא יותר בגופו ובנפשו. ג'ון כינה את התקופה הזו, שנמשכה עד לתחילת שנת 1975, "סוף השבוע האבוד".
בהיעדר השפעתה הממתנת של יוקו, הרגיש ג'ון בתקופה הזו כמו מכונית דוהרת בלי בלמים. מבחינתו הוא התחיל לבלות במסיבת שתייה בלתי נגמרת יחד עם שותפים, כמו רינגו סטאר, אליס קופר, מיקי דולנז, קית' מון, והארי נילסון, שותפו הראשי שהתנהג בחוסר שליטה עצמית. אחד השיאים נרשם כשסולקו השניים ממועדון The Troubadour במערב הוליווד, אחרי שהשתוללו, צעקו והטרידו את הקהל במהלך הופעה של הצמד The Smothers Brothers.
לצד תחושת החופש ואובדן השליטה שחש ג'ון באותה תקופה, התרחשו שינויים חשובים במערכות היחסים שלו עם היקרים לו.
ב-28 במרץ 1974, ביקר פול מקרטני את ג'ון באולפן ההקלטות, ביום הראשון להקלטות האלבום Pussycats של נילסון, שהפיק ג'ון. ג'ון ופול ערכו אז, יחד עם סטיבי וונדר והמוזיקאים האחרים שנכחו באולפן, למעט רינגו שנעדר באותו יום, ג'אם סשן שיצא בבוטלג בשם A Toot and a Snore. זו הייתה הפעם האחרונה שבה ניגנו ביחד ג'ון ופול. למחרת, שוב נפגשו השניים, הפעם עם רינגו, בבית ששכר ג'ון באותה עת בסנטה מוניקה. האפשרות למפגש של חברי הביטלס לשעבר נראתה ממשית יותר מתמיד. פול התקרב מאוד לג'ון בשלב הזה, ואפילו הזמין אותו להשתתף בהקלטות האלבום הבא של להקת ווינגס, Venus and Mars. ג'ון מאד התלהב מהרעיון, אך לבסוף, לא הגיע הדבר לידי מימוש משום תשומת לבו כבר הייתה ביוקו, אליה חזר ולהריונה.
הנה הג'אם סשן בין ג'ון לפול:
לעומת חימום היחסים בין ג'ון לפול, היחסים בין ג'ון לג'ורג' הריסון ידעו עליות ומורדות. בתחילה, הסכים ג'ון להשתתף כאורח בהפתעה, בהופעה שהייתה אמורה להתקיים ב-20 בדצמבר 1974, ולסגור את סיבוב ההופעות של ג'ורג' עם ראווי שאנקר בצפון אמריקה, באותה שנה. אולם, ויכוח שפרץ בין השניים, על רקע סירובו של ג'ון לצרף את חתימתו למסמך פירוק השותפות The Beatles Ltd ברגע האחרון, שם סוף לעניין. לבסוף, נפגשו ג'ורג' וג'ון במסיבה שהתקיימה אוחרי אותה הופעה והשניים התפייסו והביעו צער על מה שקרה. זו הייתה הפעם האחרונה שנפגשו ג'ון וג'ורג', וממנה נותר צילום שבו נראה ג'ון מניח את ראשו על כתפו של ג'ורג'. גם פול נכח באותה מסיבה, אך למרבה הצער לא ידוע על צילומים אתו מאותו אירוע.
במהלך "סוף השבוע האבוד", חידש ג'ון, בעידודה של פאנג, את מערכת יחסיו עם ג'וליאן, כשהשיא היה בחופשתם המשותפת בדיסני וורלד בסוף דצמבר 1974. כמו כן, חידש ג'ון את מערכת היחסים עם דודתו, מימי, והם שמרו על קשר טלפוני עד ליום מותו.
נוסף על כן, היווה "סוף השבוע האבוד" קרקע פוריה מאד עבור ג'ון מבחינה מוזיקלית. הוא הקליט שלושה אלבומים: Mind Games מנובמבר 1973, Walls and Bridges מספטמבר 1974 ו-Rock 'n' Roll מפברואר 1975, הלחין שירים עבור רינגו, כמו I’m the Greatest ו-Goodnight Vienna, ויצר שיתופי פעולה כמו כתיבה משותפת של השיר Fame עם דייויד בואי, הפקת השיר (Too Many Cooks (Spoil the Soup של מיק ג'אגר, האלבום Pussycats של הארי נילסון, הקלטת השיר Whatever Gets You Thru the Night עם אלטון ג'ון, כתיבת השיר Move over Ms. L עבור קית' מון והשיר Rock and Roll People עבור ג'וני ווינטר.
הנה השיר I’m the Greatest בביצוע ג'ון:
הנה השיר Goodnight Vienna בביצוע ג'ון ורינגו:
הנה השיר Fame בביצוע ג'ון ובואי:
הנה השיר (Too Many Cooks (Spoil the Soup, בביצוע ג'ון וג'אגר:
הנה השיר Whatever Gets You Thru the Night:
הנה השיר Move over Ms. L, בביצוע ג'ון:
הנה השיר Rock and Roll People, בביצוע ג'ון:
אחרי הופעת האורח של ג'ון בהופעה של אלטון ג'ון, שהתקיימה ב-28 בנובמבר 1974 ב-Madison Square Garden בניו יורק, בה ביצעו השניים, לעיני הקהל המופתע, את השירים Whatever Gets You Thru the Night, Lucy in the Sky with Diamonds ו-I Saw Her Standing There, נפגשו מאחורי הקלעים ג'ון ויוקו, לראשונה מאז החל "סוף השבוע האבוד". כעבור זמן קצר חזר ג'ון הביתה ותשעה חודשים אחר כך נולד בנם, שון. מאי פאנג סיפרה שהקשר בינה לבין ג'ון נשמר והפעם האחרונה שראתה אותו הייתה בסוף שנות ה-80.
אחד השירים שמסכם במדויק את התחושה של ג'ון במהלך "סוף השבוע האבוד", שבה לא הפסיק להתגעגע אל יוקו, האהבה הגדולה בחייו, הוא What You Got, שנכלל באלבום Walls and Bridges. בשיר הזה זועק ג'ון לעזרה כמו שכמעט מעולם לא עשה, למעט בשירים כמו Yer Blues ו-Cold Turkey. בפזמון של השיר הזה שולח ג'ון קריאה ברורה ליוקו מתוך ייאוש תהומי:
You don't know what you got, until you lose it
Oh baby, baby, baby gimme one more chance
אתה לא יודע מה שיש לך, עד שאתה מאבד אותו
הו בייב, בייבי, בייבי תני לי הזדמנות נוספת
Comments