השיר Please Please Me נתן לצמד לנון-מקרטני את הלגיטימציה שהיו זקוקים לה ואת ההזדמנות להתפתח בתחום כתיבת השירים עד לשירים מופלאים כמו Strawberry Fields Forever, A Day in the Life או Let It Be. היום זה נראה דבר מובן מאליו אבל בזמן אמת לכתוב שיר כמו Please Please Me זה בכלל לא בכיס שלהם.
כשהביטלס חתמו לראשונה על חוזה עם חברת EMI בשנת 1962, מעט אמנים כתבו חומרים משלהם. אז היה מקובל שהמפיקים המוזיקליים היו בוחרים שירים מתאימים עבורם. מדובר בשירים שנכתבו ע"י כותבי שירים מקצועיים שזה היה תפקידם. אחרי הכל, כותבי השירים והמפיקים ידעו הכי טוב אילו שירים יגיעו למצעדים. במילים אחרות, המודל של סינגר סונגרייטר היה אז מאד נדיר.
מיץ' מאריי, כותב שירים בריטי ידוע, ביקר יום אחד במשרדי EMI והביא שיר חדש בשם How Do You Do It, שיר שכבר נדחה ע"י אליל הנוער אדם פיית' וכן ע"י להקת Brian Poole and the Tremeloes. ג'ורג' מרטין שמע את הדמו של השיר שבוצע ע"י בארי מייסון למרטין, ומצא בו, בצדק, את כל האלמנטים הדרושים להפיכתו ללהיט וידע שהוא יגיע למקום הראשון במצעד הפזמונים. על כן, הודיע מרטין לחברי הביטלס שזה יהיה הסינגל הראשון שלהם והנחה אותם ללמוד את השיר עד ה-8 בספטמבר 1962, המועד שנקבע לסשן ההקלטה הראשון שלהם.
הביטלס הסכימו להקליט את השיר בחוסר חשק ובסוף התנגדו שייצא כסינגל הבא שלהם אבל אמרו למרטין שהם רוצים לכתוב ולהקליט שירים מקוריים שהם כתבו. חשוב להבין שההתעקשות של חברי הביטלס, להקה חסרת ניסיון בתעשיית המוזיקה, להוציא שיר מקורי במקום שיר שהמפיק המוזיקלי המנוסה שלהם חשב שיהיה להיט בטוח, היה צעד די נועז וחצוף מצדם. לשמחתם, לג'ורג' מרטין היה ראש פתוח והסכים שהשיר Love Me Do ייצא כסינגל הראשון שלהם. בסופו של דבר, הגיע השיר הזה למקום ה-17 במצעד הפזמונים, שזה מקום די יפה עבור שיר של להקה אלמונית אבל רחוק מהמקום הראשון שאליו שאפה חברת EMI ששירים שהיא מוציאה יגיעו. עם זאת, כאשר חזרו הביטלס לאולפן עם השיר Please Please Me בגרסתו המואצת, מצא בו מרטין, בצדק, את כל האלמנטים הדרושים להפיכתו ללהיט. כך, ב-11 בינואר 1963 יצא הסינגל Please Please Me שהפך ללהיט ענק והגיע למקום הראשון במצעד הפזמונים בבריטניה. חודשיים אחר כך,, הוציאה להקת Gerry And The Pacemakers את השיר How Do You Do It שהפך, כפי שמרטין חזה, ללהיט והגיע למקום הראשון במצעד הפזמונים עד שהסינגל השלישי של הביטלס, From Me to You, הדיח אותו משם.
אלמלא התעקשו הביטלס להוציא שיר מקורי שלהם ולא שיר של כותב מקצועי, כנראה היו מוציאים את How Do You Do It שהיה הופך ללהיט, כפי שאן קרה, ומגיע למקום הראשון במצעד. אז היה מקבל ג'ורג' מרטין חיזוק לכך שהביטלס צריכים להמשיך להוציא שירים של כותבים מקצועיים ולשים בצד את השירים המקוריים שלהם. אז, יתכן והצמד לנון-מקרטני לא היה מתפתח ככותב שירים מעולים, יצירתיים ופורצי דרך, או שזה היה קורה רק שנים אחר כך ואז, בלי הדרך הארוכה שעברו, ספק אם היו מגיעים לשיאים שאליהם הגיעו.
רבים מדברים בזכות ההשפעה של אלביס על הביטלס ומצטטים את ג'ון שאמר פעם שלפני אלביס לא היה כלום. אבל, עם כל הכבוד להשפעה של אלביס על הביטלס, ההשפעה של באדי הולי על הביטלס הייתה הרבה יותר משמעותית ובלעדיה קשה לדמיין מה הייתה היום המורשת המוזיקלית של הביטלס. הרי מבאדי הולי שהיה בניגוד מוחלט למקובל אז בתעשיית המוזיקה, סינגר סונגרייטר, הם שאפו את ההשראה ואת החוצפה להיות גם הם כאלה.
הנה השיר How Do You Do It בביצוע בארי מייסון:
הנה השיר How Do You Do It בביצוע הביטלס:
הנה השיר How Do You Do It בביצוע להקת Gerry And The Pacemakers:
הנה השיר Please Please Me:
Comments