הסטודנט לאמנות, סיד בארט, הקים את להקת Sigma 6 בסוף שנת 1963, כשתופעת הביטלמניה הייתה כבר שם דבר. בסוף שנת 1965, כשהביטלמניה הייתה הדבר, הפכה להקת Sigma 6 ללהקת פינק פלויד, ובשנת 1967, כשהביטלמניה הייתה בשיאה, היא חתמה על חוזה הקלטות עם חברת EMI, שבה הקליטו הביטלס. רוג'ר ווטרס סיפר על הדרך שבה השפיעו הביטלס על להקת פינק פלויד:
למדנו מאגדות הבלוז המוקדמות, כמו הודי לדבטר ובסי סמית', והאזנו להרבה אגדות ג'אז, כמו וודי גות'רי ועוד. כשהייתי נער מאד צעיר, למדתי הרבה ממוזיקת המחאה אבל למדתי דבר חשוב מג'ון לנון, פול מקרטני וג'ורג' הריסון, והוא שאפשר לכתוב שירים על החיים עצמם ועל מה שאנחנו מרגישים, ולהביע את עצמנו דרך השירים שלנו. חשוב שנוכל להיות אמנים חופשיים ויש ערך בחופש הזה
ב-21 במרץ 1967, במהלך ההקלטות של האלבום Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band, התרחש מפגש מקרי בין שתי הלהקות. זה קרה ביום שבו עבדו חברי הפינק פלויד באולפני EMI, על האלבום הראשון שלהם, The Piper at the Gates of Dawn, שיצא באוגוסט 1967. אז הקליטו הביטלס באולפן 2 והפינק פלויד באולפן 3 הסמוך. המפגש בין שתי הלהקות התרחש בסביבות השעה 19:30, אחרי שהפינק פלויד סיימו את יום ההקלטות שלהם, והביטלס רק הגיעו לאולפן כדי להתחיל את שלהם. נורמן סמית' היה אז המפיק של האלבום שהקליטו הפינק פלויד, ומכיוון שהוא שימש כטכנאי הקול של הביטלס החל מהאלבום הראשון שלהם, Please Please Me משנת 1963, ועד האלבום Rubber Soul משנת 1965, אז התקדם לתפקיד של מפיק מוזיקלי, התחננו בפניו חברי הפינק פלויד שינצל את קשריו ויבקש מג'ורג' מרטין רשות להיכנס לאולפן 2 כדי לראות את הביטלס בעבודה.
הביוגרף הרשמי של הביטלס, האנטר דייויס, שנכח באותו יום באולפן 2 עם הביטלס, סיפר:
לאולפן נכנס אדם לבוש בחולצה סגולה בשם נורמן סמית', שפעם היה טכנאי הקול בהקלטות של הביטלס, ובאותו זמן הפיק להקה צעירה בשם פינק פלויד. בנימוס שאל נורמן את ג'ורג' מרטין האם אפשר שחברי הפינק פלויד ייכנסו כדי לראות את הביטלס בעבודה. ג'ורג' חייך ואמר שלא, ואז אמר לו סמית' שהוא ישאל את ג'ון לנון בעצמו, ויבקש ממנו לעשות לו טובה אישית. ג'ורג' מרטין אמר לו לא לעשות את זה כי זה לא יעזור, אבל כשהם יעשו הפסקה בערך בשעה 23:00, הוא יסכים לשאול אותם ויראה מה אפשר לעשות
כך, הלחץ של סמית' על מרטין עזר, וחברי להקת הפינק פלויד הורשו להתבונן בביטלס מקליטים, מהחלון שבחדר הבקרה. המתופף של הלהקה, ניק מייסון, סיפר על האירוע הזה בראיון לעיתון Wall Street Journal, בשנת 2011:
הכניסו אותנו לאולפן 2, בזמן שהביטלס הקליטו את השיר Lovely Rita. המוזיקה הייתה נפלאה, וההקלטה הייתה מקצועית באפן בולט. ישבנו בצניעות ובענווה, בחלק האחורי של חדר הבקרה. הביטלס היו בשבילנו דמויות אלוהיות. הם נראו נחמדים במיוחד, אבל הם היו הרבה מאד רמות מעלינו. אנחנו ממש לא היינו בליגה שלהם
המפגש הזה בין שתי הלהקות התקיים אמנם מרחוק, אבל לא עבר בלי להותיר עקבות על היצירה של הפינק פלויד. אחד השירים שנכללו באלבום The Piper at the Gates of Dawn הוא .Pow R. Toc H, ויש קווי דמיון ברורים בינו לבין השיר Lovely Rita, במיוחד באפקטים הקוליים.
הנה השיר Lovely Rita:
הנה השיר .Pow R. Toc H:
Komen