במאי 1969 היו היחסים בין ג'ון לנון לפול מקרטני בנקודת רתיחה, על רקע כניסתו של אלן קליין לתפקידו כמנהל של הביטלס, עפ"י הזמנתו של ג'ון וחרף התנגדותו של פול.
ביום שישי, ה-9 במאי, 1969, היו הביטלס באולפני Olympic Studios במטרה לעבוד עם המפיק גלין ג'ונס על האלבום Get Back, שבסופו של דבר נגנז. ג'ון, ג'ורג' הריסון ורינגו סטאר דרשו מפול לצרף את חתימתו לחוזה הניהול עם קליין. פול סירב מזה זמן לעשות זאת משום שהוא לא סמך עליו והעדיף במקומו את לי איסטמן, אביה של לינדה, בת זוגו. נוסף על כל אלה, פול סירב לקבל את הסכמתם של חבריו כי קייל יקבל, עפ"י הטיוטה לחוזה, עמלת ניהול מוגזמת של 20%. הלחץ על פול לחתום כבר באותו ערב היה מאד מגדול, בטענה שלמחרת היום היה על קליין לטוס בחזרה לניו יורק כדי להציג את החוזה בפני הדירקטוריון של החברה שלו, ABKCO, ולקבל את אישורו. מה שחברי הביטלס לא ידעו הוא שהדירקטוריון הזה היה בכיס של קליין, שכן היה מורכב מקליין בעצמו, אשתו בטי ועוזרו הנאמן, פיטר האוורד.
פול אמר לג'ון, ג'ורג' ורינגו:
שקליין יסתפק בעמלת ניהול של 15%, אנחנו העסק הגדול ביותר בעולם, כך שזה מספיק טוב בשבילו
קליין, שהיה נוכח באולפן, אמר:
אני לא יכול לעשות את זה בפחות מ-20%. הדירקטוריון של ABKCO פשוט לא יאשר את זה
ג'ון, ג'ורג' ורינגו ניסו להאיץ בפול ואמרו לו:
פול, מחר אלן מכנס ישיבת דירקטוריון
על זה השיב פול:
מחר זה שבת ואני אף פעם לא שמעתי על מישהו כמו קליין שעובד בשבת
כמובן, שהאמירה של פול התייחסה ליהדותו של שקליין.
פול סיפר על אותו ערב:
ג'ון, ג'ורג' ורינגו האשימו אותי שאני רק רוצה למשוך זמן. הם פשוט היו שבויים בידי קליין. אז אני אמרתי להם: "זה לא נכון. אני לא רוצה למשוך זמן. אני פשוט רוצה לעשות עסקה הגונה, ולא לרוץ ולקפוץ ישר לידיים שלו. אני אחכה עד יום שני לפני שאאשר כל דבר, כי ביום שני עורך הדין שלי יהיה פנוי בשבילי. מה אני יכול לעשת? לגמרי במקרה יש לי עורך דין יהודי שלא עובד בשבת (הכוונה של פול היא ללי איסטמן). מה אני יכול להגיד לו? שימיר את דתו כי אני צריך אותו היום?" והם ענו לי: "טוב, אז נחתום בלעדיך", אבל הם לא יכלו לעשות את זה כי היו זקוקים גם לחתימה שלי. הם קיללו אותי ויצאו מהאולפן כועסים, כשאני נשארתי לבד
אחרי שפול נשאר לבד באולפן, נכנס סטיב מילר, מנהיג ההרכב The Steve Miller Band, שהגיע להקליט באותו לילה. כשראה מילר את פול, הוא שאל אותו האם האולפן פנוי ופול ענה שכרגע התפנה. אז שאל אותו פול האם הוא ירשה לו להצטרף אליו בתופים, דבר שמילר כמובן הסכים לו מיד.
פול סיפר בספרו Many Years From Now משנת 1997:
במקרה נכנס סטיב מילר לאולפן כדי להקליט בשעת לילה מאוחרת. הוא שאל אותי: "היי, מה קורה, בנאדם? האם אוכל להשתמש באולפן?" אני אמרתי לו: "כן. אני יכול לתופף בשבילך? פשוט היה לי ויכוח דפוק עם החבר'ה עכשיו". הסברתי לו מה היה ואז ניגשנו להקליט שיר שלו שנקרא My Dark Hour. הוצאתי באותו לילה את כל הכעס שלי על התופים. נשארנו באולפן עד מאוחר, וניגנתי גם בגיטרת הבס וגם שרתי קולות רקע. My Dark Hour הוא שיר ממש טוב. זו הייתה תקופה מאוד מוזרה בחיי ואני נשבע שבאותו חודש יצאו לי השערות הלבנות הראשונות שלי.
גם בספר The Beatles Anthology משנת 2000, סיפר על כך פול:
היה ויכוח גדול וכולם הלכו והשאירו אותי לבד באולפן. סטיב מילר במקרה נכנס ושאל "היי, מה שלומך? האם האולפן פנוי?" אמרתי לו: "נראה שהוא פנוי עכשיו, חבר". אז הוא אמר: "אכפת לך אם אני אשתמש בו?" וכך, בסופו של דבר תופפתי בשבילו באותו הלילה בשיר מאד טוב שנקרא My Dark Hour. שנינו ביצענו אותו לבד. אני הייתי צריך לעשות משהו, להכות במשהו, לפרוק את זה ממני
פול צודק, השיר My Dark Hour הוא שיר ממש טוב וקולות הרקע שלו נהדרים, במיוחד כשהוא צועק בקולו הגרוני !!!My Dark Hour. אפשר גם לציין שהתיפוף של פול בשיר הזה הוא מהטובים ביותר שלו, ושהוא גם מאד בולט בקו הבס שלו. המזל של מילר הוא שלפול היו הרבה מאד כעסים ומתחים לפרוק במהלך הקלטת השיר My Dark Hour, דבר שעשה לשיר רק טוב.
השיר My Dark Hour נכלל באלבום Brave New World של The Steve Miller Band, מיוני 1969, כאשר בקרדיטים לשיר מופיע פול תחת שם הבמה שהשתמש במאי 1960, כאשר נסעו הסילבר ביטלס לסקוטלנד בתור להקת הליווי של הזמר ג'וני ג'נטל. כך נכתב בעטיפת האלבום מתחת לשם של השיר My Dark Hour:
With special thanks to Paul Ramon
בתודות מיוחדות לפול רמון
הנה השיר My Dark Hour:
Comments