במאי 1972 היה פול מקרטני בעיצומן של הקלטות האלבום Red Rose Speedway, יחד עם לינדה ויתר חברי להקת ווינגס. ההקלטות בוצעו באולפני EMI, כאשר באותו זמן עבדה להקת הפינק פלויד באולפן הסמוך, על סיום הקלטת האלבום The Dark Side Of The Moon.
לרוג'ר ווטרס עלה הרעיון להקליט ראיונות עם אלה שנמצאים באותה עת באולפני EMI, עובדים ואמנים, ולשאול אותם שאלות בנושאים שונים, מנושאים טריוויאליים כמו הצבע או המזון המועדף ועד נושאים עמוקים כמו המוות וכדומה. הכוונה של ווטרס הייתה לשלב חלק מהתשובות באלבום החדש. מאחר ופול היה באולפן הסמוך, ווטרס לא יכול היה לוותר על ההזדמנות לראיין גם אותו ופול נעתר לבקשתו. עם זאת, לבסוף סירב ווטרס להשתמש בתשובות שסיפק לו פול. על כך סיפר ווטרס: פול היה היחיד שחשב שבמקום לענות פשוט ולעניין, הוא חייב להתחכם ולהתחצף, וזה היה כמובן חסר כל עניין מבחינתי. חשבתי שזה ממש מוזר שהוא עשה את זה. הוא ניסה להיות מצחיק, וזה בכלל לא מה שרצינו.
דייויד גילמור סיפר על כך: לפעמים, אנשים שלא רגילים להתראיין חייבים לעשות הצגות כדי לחפות על כך. דווקא התשובות של פול, שבזכות הצלחתו היה לו המון ניסיון בראיונות, נשארו על רצפת חדר העריכה.
למרות זאת, המוזיקה של לנון ומקרטני נכנסה לאלבום The Dark Side Of The Moon. בסוף Eclipse, הרצועה האחרונה של האלבום, מושמעת התשובה שנתן השוער של אולפני EMI, ג'רי או'דריסקול, לשאלה שהפנה אליו ווטרס: מהו הצד האפל של הירח:
אין באמת צד אפל לירח. למעשה הכל אפל. הדבר היחיד שגורם לירח להראות בהיר הוא השמש.
הנה:
על רקע תשובתו של או'דריסקול, נשמעת תזמורת המבצעת את המנגינה של השיר Ticket to Ride. הנה Eclipse (שימו לב מהדקה 1:37):
Comentários