ג'ורג' הריסון כתב את השיר I Me Mine בלילה של ה-7 בינואר 1969, היום הרביעי לפרויקט Get Back. השיר I Me Mine עוסק בהשתעבדות של אנשים לאגו שלהם, ויש המפרשים זאת כמוכוון לענייני האגו של ג'ון ופול. ג'ורג' קיבל השראה לשיר הזה מכתבי הקודש ההינדיים, בהגאבד גיטה, שבהם כתוב:
אלה המוותרים על כל הרצונות האנוכיים ומתנתקים מכבלי האגו של אני-לי-שלי (I-Me-Mine) הנם החופשיים לנצח, והם אלה שיתאחדו עם אלוהים. זה המצב העליון שבו אפשר לעבור ממוות לאלמוות
ג'ורג' סיפר:
המשכתי להיתקל במילים "אני, לי ושלי" (I me mine) בספרים על יוגה. ההקשר שלהם הוא למשמעות החיים וההבדל בין האגו והנשמה, האמת ואשליית ה"אני", שאנשים טועים לחשוב שזו המהות שלהם. אנשים הם בסך הכל שק של בשר ועצמות, ובנוסף אגו. "אני, לי שלי" זה עניין מוכוון ע"י האגו, וזה משהו שאנשים נופלים במלכודת שלו כל הזמן
ג'ורג' הציג את השיר I Me Mine לרינגו סטאר ולבמאי הסרט של פרויקט Get Back, מייקל לינזי-הוג, למחרת, ב-8 בינואר 1969, באולפני טוויקנהם, בזמן שהמתינו לבואם של ג'ון לנון ופול מקרטני. ג'ורג' ביצע בפניהם את השיר וסיפר להם שהושפע מפרק של סדרת טלוויזיה Europa של ה-BBC (פרק בשם The Titled And The Untitled) המספר על אנשים שקיבלו מדליות ועיטורים, דבר שנראה כחסר משמעות בעיניו של ג'ורג'. המוזיקה שהושמעה במהלך הפרק, הייתה Kaiser Walzer של ג'והן שטראוס, וקטע ממנו היה ההשראה ללחן של I Me Mine.
הנה Kaiser Walzer - שימו לב לקטע שבין הדקה 9:55 לדקה 10:25:
השיר I Me Mine היה אחד מתוך חמש-עשרה שירים של ג'ורג', שרובם נדחו ע"י ג'ון ופול או התקבלו על-ידם בחוסר חשק, או זכו למעט מאד שיתוף פעולה מצדם. על רקע זה, פיתח ג'ורג' אדישות, לפחות כלפי חוץ, לשאלה האם השיר יתקבל או, כמו רבים אחרים, יידחה. כך אמר ג'ורג' לרינגו וללינדזי-הוג (סליחה על השפה - התרגום נאמן למקור, ככל האפשר):
לא איכפת לי אם רוצים את השיר I Me Mine, ואני לא שם על זה זין. מעניין לי את התחת אם זה ייכנס ל"מחזמר".
בריאיון שנתן לדייויד וויג, בהמשך אותה שנה, אמר ג'ורג':
אלה רק שירים עבורי. אני כותב אותם, ואני יודע שחלקם ייחשבו לטובים וחלקם ללא טובים. בשבילי אלה סתם שירים שמכילים דברים שהייתי צריך להוציא החוצה.
באפן צפוי, זכה השיר I Me Mine לביקורת מצדו של ג'ון, ולהערות איך לנגן ולשיר אותו, מצדו של פול. ג'ורג' הציע לג'ון, פול ורינגו ללמוד את השיר ולעשות אתו חזרות. ג'ון איבד עניין די מהר ואמר לג'ורג' שהביטלס הם להקת רו'נ'רול ואין מקום לשום "ואלס ספרדי" ואז החל פול לשיר אותו במבטא ספרדי מודגש. בסוף, הצטרפו פול ורינגו לג'ורג' ועשו חזרות על השיר כאשר באותו זמן בחר ג'ון לצאת עם יוקו בריקוד ואלס. אז העיר ג'ורג' בציניות מרירה שהריקוד של ג'ון עם יוקו הוא תרומתו היחידה לשיר, ושתרומתו המוזיקלית כבר לא נדרשת. במקביל, הכריז פול, כשהוא משועשע, כשהוא מחקה מנחה של טקס:
ג'ון ויוקו רוצים לרקוד ואלס בתוך שק לבן, וכך נראה שק לבן מסתובב סביבנו, כשהשניים עושים דברים בתוכו. בואו נניח עליהם את השק.
מעניין לציין, כי כחודשיים וחצי מאוחר יותר, ב-31 במרץ 1969, במהלך ביקורם בוינה לצרכי קידום סרטם, Rape, הופיעו ג'ון ויוקו בפעם הראשונה בתוך שק לבן, במסגרת מיצג שהם כינו באגיזם (bagism).
לינדזי-הוג אהב את הצילומים של ג'ון ויוקו רוקדים ואלס ודאג שהם יופיעו בסרט Let It Be, על רקע ביצוע השיר I Me Mine. עקב כך, נאלצו הביטלס להקליט אותו עבור האלבום Let It Be, שיצא במאי 1970, שכן תפקידו היה להכיל את כל השירים שבסרט. פול, ג'ורג' ורינגו התכנסו ב-3 בינואר 1970 באולפני EMI כדי להקליט את השיר ואילו ג'ון בילה עם יוקו חופשה בדנמרק. ב-1 באפריל 1970, נערכה ההקלטה האחרונה של השיר I Me Mine, כאשר רק רינגו נכח באולפן, וזו הייתה הפעם האחרונה שבה הוקלט שיר של הביטלס. כך, בזכות לינדזי-הוג, נכלל השיר I Me Mine בקטלוג השירים של הביטלס.
הנה השיר I Me Mine. בסרטון הזה אפשר לראות את ג'ון ויוקו רוקדים ואלס:
Comments